Motocamping στα Τζουμέρκα

Published on 6 March 2026 at 21:51

Η ώρα είναι νωρίς το πρωί, και ο Πειραιάς μόλις ξυπνάει.
Ο αέρας έχει ακόμα αυτή τη ψύχρα του Μαρτίου, αλλά μέσα μας υπάρχει μόνο ενθουσιασμός.

Η μηχανή φορτώνεται. Σκηνή, εξοπλισμός, σακίδια… όλα στη θέση τους.
Ένα ταξίδι 3 ημερών ξεκινά — προορισμός: Τζουμέρκα.

📍 Πειραιάς

 

☕ Πρώτη στάση – χαλαρό ξεκίνημα

Η πρώτη μας στάση δεν θα μπορούσε να είναι αλλού από την παραλία της
📍 Κόρινθος

Ο ήλιος αρχίζει να ανεβαίνει, και εμείς απολαμβάνουμε τον πρώτο καφέ της διαδρομής με θέα τη θάλασσα.
Είναι από αυτές τις στιγμές που δεν θες να βιαστείς.
Αφήνεις τον χρόνο να κυλήσει λίγο πιο αργά…

🌉 Ρίο – Αντίρριο: ο άνεμος δοκιμάζει

Συνεχίζουμε δυναμικά μέχρι τη
📍 Γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου

Και εκεί… τα πράγματα αλλάζουν.

Οι ριπές χτυπάνε τη μηχανή από το πλάι, και κάθε μέτρο θέλει συγκέντρωση.

Δεν είναι απλά πέρασμα. Είναι εμπειρία.
Από αυτές που σου μένουν.

🌊 Η μικρή Βενετία της Ελλάδας

Λίγο πιο κάτω, φτάνουμε στο
📍 Αιτωλικό

Ένας τόπος που δεν περιμένεις να δεις έτσι.
Νερό γύρω σου, γέφυρες, ησυχία… και μια αίσθηση ότι βρίσκεσαι κάπου αλλού.

Σαν μια μικρή Βενετία, κρυμμένη μέσα στην Ελλάδα.

 


🏛️ Μια στάση στην ιστορία

Ο δρόμος συνεχίζει και μας φέρνει μπροστά σε ένα από τα πιο γνωστά σημεία της περιοχής:
📍 Γεφύρι της Άρτας

Στάση για λίγα πλάνα, λίγη ιστορία…
και συνεχίζουμε για τα βουνά.


 

🌲 Άφιξη στα Τζουμέρκα – το camping ξεκινά

Μετά από ώρες οδήγησης, ανεβαίνουμε επιτέλους προς
📍 Μελισσουργοί

Και συγκεκριμένα στο
📍 Καταφύγιο Μελισσουργών

Το τοπίο αλλάζει εντελώς.

Δάσος. Ησυχία. Καθαρός αέρας.
Εδώ δεν υπάρχει πόλη. Μόνο φύση.

Στήνουμε τη σκηνή μας μέσα στο δάσος.
Απλά πράγματα… αλλά αυτά είναι που μένουν.

 


🍖 Φαγητό στα Πράμαντα

Η πείνα έχει χτυπήσει κόκκινο, οπότε κατευθυνόμαστε προς
📍 Πράμαντα

Εκεί μας περιμένουν τοπικές γεύσεις, ζεστό φαγητό και αυτή η αυθεντική φιλοξενία της Ηπείρου.

Κρέατα, παραδοσιακά πιάτα… και το συναίσθημα ότι το άξιζε κάθε χιλιόμετρο.

 


🔥 Η νύχτα στο βουνό

Επιστροφή στο καταφύγιο.

Η φωτιά ανάβει.
Καθόμαστε γύρω της με φίλους, λέμε ιστορίες, γελάμε…

Είναι αυτές οι στιγμές που δεν μπορείς να σκηνοθετήσεις.
Απλά συμβαίνουν.

Ο ουρανός καθαρός.
Το κρύο έντονο.
Αλλά η ατμόσφαιρα… ζεστή.


⛺ Τέλος ημέρας

Η μέρα κλείνει όπως πρέπει.

Μπαίνουμε στη σκηνή, κουρασμένοι αλλά γεμάτοι.
Ο ήχος του δάσους γίνεται το soundtrack της νύχτας.

Και κάπου εκεί, μέσα στη φύση…
έρχεται ο ύπνος.

Η δεύτερη μέρα μας στα Τζουμέρκα ξεκίνησε με έναν από εκείνους τους ύπνους που δύσκολα περιγράφονται με λόγια. Ήταν από τους λίγους, αληθινούς ύπνους… μέσα στο δάσος, αγκαλιά με τη φύση. Οι μυρωδιές από τα έλατα, η υγρασία της γης και οι ήχοι του βουνού  από το θρόισμα των φύλλων μέχρι τα μακρινά νερά που κυλούσαν  έφτιαχναν ένα σκηνικό σχεδόν κινηματογραφικό.

Ξυπνήσαμε χαλαρά, χωρίς άγχος, χωρίς πρόγραμμα να μας πιέζει. Ένας ζεστός καφές στο χέρι, μέσα σε αυτή την απόλυτη ησυχία, ήταν ό,τι χρειαζόμασταν για να μπούμε στο κλίμα της ημέρας. Λίγο αργότερα κατευθυνθήκαμε προς το καταφύγιο, όπου μας περίμενε ένα πρωινό που δύσκολα ξεχνιέται. Όχι μόνο για τη γεύση, αλλά κυρίως για τη θέα: τα χιονισμένα βουνά των Τζουμέρκων απλώνονταν μπροστά μας, επιβλητικά και γαλήνια ταυτόχρονα. Εκείνη τη στιγμή καταλάβαινες γιατί αξίζει να φτάσεις μέχρι εδώ.

Αφού γεμίσαμε ενέργεια, ανεβήκαμε ξανά στις μηχανές και ξεκινήσαμε την εξερεύνηση. Πρώτη στάση, τα Πράμαντα. Ένα χωριό που κρατάει ακόμα τον παραδοσιακό του χαρακτήρα. Περπατήσαμε στα στενά, χαζέψαμε τα μαγαζιά και φυσικά δεν γινόταν να φύγουμε χωρίς σουβενίρ  μικρά πράγματα, αλλά με μεγάλη αξία όταν τα παίρνεις από τέτοια μέρη.

Στη συνέχεια πήραμε τον δρόμο προς το πέρασμα του Τσίμοβου. Εκεί όμως κάναμε μια στάση διαφορετική από τις άλλες. Σταθήκαμε στο μνημείο για τους 28 ανθρώπους που χάθηκαν άδικα σε ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα με λεωφορείο. Ένα σημείο που σε παγώνει. Η ιστορία αυτή έχει αφήσει βαθύ αποτύπωμα στην περιοχή  ένα λεωφορείο που βγήκε από την πορεία του σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, παρασύροντας στον θάνατο τόσες ζωές μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχαν πολλά λόγια. Μόνο σιωπή και σκέψη. Κάτι τέτοιες στάσεις σου θυμίζουν πόσο εύθραυστη είναι η ζωή και πόσο σημαντικό είναι το “τώρα”.

 

Η διαδρομή συνεχίστηκε με επόμενο προορισμό το Συρράκο. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χωριά που έχουμε επισκεφτεί. Χτισμένο αμφιθεατρικά, με πέτρα παντού και χωρίς αυτοκίνητα μέσα στον οικισμό, σε κάνει να νιώθεις ότι ταξιδεύεις πίσω στον χρόνο. Καθίσαμε για καφέ, χαλαρώσαμε και στη συνέχεια το περπατήσαμε όσο περισσότερο μπορούσαμε. Κάθε γωνία και μια εικόνα. Δεν είναι τυχαίο που έχει αναγνωριστεί για την πολιτιστική του αξία είναι από εκείνα τα μέρη που δεν τα βλέπεις απλά… τα νιώθεις.

 

Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το καταφύγιο, γεμάτοι εικόνες. Εκεί μας περίμενε το μεσημεριανό, το οποίο μετά από τόση οδήγηση και περπάτημα  φάνταζε ακόμα πιο απολαυστικό.

Το απόγευμα είχε κάτι διαφορετικό. Μαζευτήκαμε όλοι μαζί για να παρακολουθήσουμε μια παρουσίαση από τον Χολέβα, σχετικά με ένα ταξίδι που είχε κάνει στην Ανατολή. Με προβολέα, εικόνες και ιστορίες, μας ταξίδεψε σε μέρη μακρινά, κουλτούρες διαφορετικές και εμπειρίες που δύσκολα ζεις. Ήταν από εκείνες τις στιγμές που δεν μιλάς  απλά απορροφάς.

Η μέρα έκλεισε όπως της άξιζε. Γύρω από τη φωτιά. Ξανά ιστορίες, γέλια, κουβέντες χωρίς φίλτρο. Εκεί που ο χρόνος σταματάει και δεν σε νοιάζει τίποτα άλλο πέρα από τη στιγμή.

Και κάπου εκεί, αργά τη νύχτα, χωθήκαμε ξανά στις σκηνές μας. Νομίζαμε πως η μέρα είχε τελειώσει ήρεμα…

Μέχρι που, μέσα στη σιωπή της νύχτας, ένιωσα τη γη να κουνιέται. Ένας δυνατός σεισμός. Για λίγα δευτερόλεπτα επικράτησε πανικός μέσα στο σκοτάδι, μισοκοιμισμένοι, νομίζαμε ότι κάτι… μας τραβάει τη σκηνή. Σαν να ήταν άγρια ζώα απ’ έξω. Η αδρεναλίνη χτύπησε κόκκινο.

Και πριν καλά καλά καταλάβουμε τι γίνεται, ακούστηκε κάτι ακόμα πιο απόκοσμο. Ένας βαθύς, μακρινός ήχος που δυνάμωνε. Χιονοστιβάδα.

Εκείνη τη στιγμή ένιωσες πραγματικά πόσο μικρός είσαι μπροστά στη φύση.

Μια μέρα που ξεκίνησε γαλήνια… και έκλεισε με τον πιο έντονο τρόπο.
Μια μέρα που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ.

Το πρωί ξυπνήσαμε, φορτώσαμε για τελευταία φορά τη μηχανή και αποχαιρετήσαμε τους φίλους και όλους τους υπέροχους ανθρώπους που γνωρίσαμε σε αυτό το ταξίδι. Ήρθε η ώρα της επιστροφής, αλλά με το μυαλό και την καρδιά γεμάτα όμορφες στιγμές.

Πριν πάρουμε τον δρόμο για τον Πειραιά, κάναμε μια τελευταία στάση σε ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Ηπείρου, το ιστορικό Γεφύρι της Πλάκας, το μεγαλύτερο μονότοξο πέτρινο γεφύρι των Βαλκανίων. Αφιερώσαμε λίγο χρόνο για να θαυμάσουμε την επιβλητική του ομορφιά, να βγάλουμε μερικές φωτογραφίες και να απολαύσουμε για τελευταία φορά το μοναδικό τοπίο των Τζουμέρκων.

Από εκεί πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς τον Πειραιά, με ένα χαμόγελο που δύσκολα έφευγε από το πρόσωπό μας. Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο υπέροχες διαδρομές, μοναδικά τοπία, δυνατές παρέες και στιγμές που θα μας συνοδεύουν για πολύ καιρό.

Τα Τζουμέρκα δεν είναι απλώς ένας προορισμός. Είναι μια εμπειρία που κάθε μοτοσυκλετιστής αξίζει να ζήσει έστω μία φορά. Κι εμείς, φεύγοντας, δεν λέμε «αντίο», αλλά «εις το επανιδείν», γιατί υπάρχουν μέρη που πάντα σε καλούν να επιστρέψεις.

Add comment

Comments

There are no comments yet.